کانال تلگرام تیترخوان

اگر می‌خواهید جوان بمانید، این اشتباهات را نکنید

همه ما می‌توانیم از بسیاری از ترفندهای مراقبتی استفاده کنیم تا جوان‌تر بمانیم. همچنین می‌توانیم بر سبک زندگی‌مان متمرکز شویم تا و شادابی داشته باشیم، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که به مطالعه این متن ادامه دهید.

۱- داشتن خواب ناکافی

اگر خواب کافی نداشته باشید، ممکن است شروع به چروک شدن و افتادگی سریع کند. این امر تا حدی به این دلیل است که بدن کورتیزول بیشتری را ترشح می کند. هورمون استرس هم باعث تجزیه کلاژنی می‌شود که پوست را صاف و براق نگه می‌دارد. سعی کنید خواب آرام و منظمی داشته باشید و بطور جدی از مصرف الکل، کافئین و ابزار الکترونیکی قبل از خواب خودداری کنید.

۲- کشیدن سیگار

اگر دخانیات مصرف می‌کنید، علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به ، ممکن است در سنین پایین، پوست دچار چین و چروک و افتادگی شود. سیگار کشیدن موجب کاهش جریان خون می‌شود و مواد مغذی ضروری مانند اکسیژن را به سطح پوست نمی‌رساند و ممکن است تولید کلاژن در بدن را کند کند. با پزشک خود در مورد راه‌های ترک اعتیاد صحبت کنید.

۳ – زیاد در معرض نور آفتاب قرار گرفتن

مقداری از نور خورشید برای بدن مفید است اما جذب زیاد اشعه ماورای‌‌بنفش به کلاژن موجود در پوست آسیب می‌رساند و ممکن است باعث شود تا بدن مقدار زیادی پروتئین به نام الاستین تولید کند و می‌توانید مشاهده کنید که پوست شروع به ضخیم و خشن شدن می‌کند و چین و چروک‌های عمیق و لکه‌های پیری ظاهر می‌شود. اگر باید در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرید، کلاه، بلوز آستین بلند و عینک آفتابی داشته باشید. از ضدآفتاب هم استفاده کنید که دارای SPF 30 یا بالاتر باشد.

۴- از مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کنید.

اگر پوست خشک شود، ممکن است ظاهر پوست ناصاف و پوسته پوسته و شبیه یک فرد مسن به نظر برسید. روزی یک یا دو بار پوست خود را بشویید. سعی کنید از مرطوب‌کننده نسبتاً ملایم استفاده کنید زیرا اسکراب سخت پوست را تحریک می‌کند. از یک پاک‌کننده ملایم و بدون الکل نیز استفاده کنید تا باعث التهاب، خشک یا خشن شدن پوست نشود. دو بار در روز کرم مرطوب‌کننده بزنید تا رطوبت آن پوستتان را شاداب و جوان نگه دارد.

۵ – خوراکی‌های سالم نمی‌خورید.

غذاهای سالم از بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر بیماری‌هایی که انرژی جوانی را از بین می‌برند، جلوگیری می‌کند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای را برای سلامت قلب استفاده کنید. برای سلامت مغز نیز مفید است. ممکن است در این نوع رژیم غذایی مجبور شوید کمی از میران مصرف گوشت قرمز چرب کم کنید اما از غذاهایی مانند ماهی، آجیل، روغن زیتون و آووکادو و همچنین غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید تا چربی‌های سالم را دریافت کنید.

۶ – به حد کافی ورزش نمی‌کنید.

فعالیت بدنی منظم راه اصلی احساس جوانی است زیرا ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند، انرژی را تقویت می‌کند و روحیه فرد را بهبود می‌بخشد. تحرکت داشتن، مغز را فعال نگه می‌دارد و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن مانند بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. نیازی به رفتن به باشگاه یا پیوستن به تیم راگبی نیست. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی تند، کار در حیاط یا حتی رقص کاملاً خوب است و باید در بیشتر روزهای هفته این فعالیت‌ها را انجام دهید.

۷-زل زدن به نور آفتاب

هنگامی که چشمان خود را مراقبت نمی‌کنید، پوست صورتتان چروک می‌شود و با گذشت زمان منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک در پوست صورت می‌شود. اگر زیاد بیرون از منزل هستید، استفاده از عینک آفتابی مانع آسیب به چشم می‌شود و از بروز چروک‌های پنجه کلاغی در گوشه خارجی چشم جلوگیری می‌کند. استفاده از یک کلاه لبه‌دار بزرگ هم بسیار کارآمد است.

۸ – از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید.

برقراری ارتباط با دوستان و خانواده می‌تواند به جوان ماندن کمک کند و همچنین سلامت عاطفی و جسمانی فرد را تقویت کند و نیز کمک می‌کند تا اضطراب، افسردگی و زوال عقل مرتبط با کهولت سن، از جمله بیماری آلزایمر را از بین ببرد. هنگامی که به دنبال یک جمع هستید، به یاد داشته باشید که کیفیت ارتباطات اجتماعی مهم است، نه کمیت آن.

۹- کنترل نکردن فشارخون

فشارخون بالا خطر ابتلا به مشکلات مرتبط با سن مانند زوال عقلی و عروقی و بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد، احتمالاً به این دلیل است که به مویرگ‌های خونی مغز آسیب می‌رساند. به نظر می‌رسد افرادی که فشارخون خود را با رژیم، ورزش و دارو کنترل می‌کنند، می‌توانند مانع افت مغز شده و یا از زوال آن جلوگیری کنند.

۱۰- به دیگران کمک نمی‌کنید.

بدن ما هنگام صرف کردن وقت برای افراد دیگر، «هورمون‌های لذت» یا اندورفین بیشتری ترشح می‌کند تا زمانی که برای خود وقت می‌گذرانیم. اما لازم نیست کمک مالی باشد. آرامش، لذت و ارتباطی که هنگام کمک به افراد دیگر احساس می‌کنید اغلب باعث می‌شود تا این کار را بیشتر تکرار کنید و به نوبه خود باعث آرامش و شادی در ما می‌شود. استرس را کاهش می‌دهد و حتی ممکن است به سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن و به دفاع بدن در برابر میکروب‌ها کمک کند.

۱۱- به طور منظم به پزشک مراجعه نمی‌کنید.

پس از ۵۰ سالگی باید سالی یکبار برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. پزشک فشارخون، کلسترول و قندخون را بررسی می‌کند. مقادیر زیاد این موارد می‌تواند منجر به بیماری قلبی، زوال عقل و سایر بیماری‌های مربوط به سن شود. پزشکان همچنین ممکن است علائم افت روان مانند مشکلات حافظه را بررسی کنند. هرچه زودتر از بیماری‌ها مطلع شوید، سریع‌تر می‌‌توانید درمان آن را شروع کنید.

منبع خبر : سلامت

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی الفاظ رکیک و توهین آمیز یا مغایر با قوانین کشور و شئونات اسلامی باشند، منتشر نمی شوند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظری برای نمایش وجود ندارد.