کانال تلگرام تیترخوان

چالش بزرگ طراحی اولین BMW M3 هیبریدی

نسل جدید BMW M3 و M4 دارای موتور سه لیتری شش سیلندر خطی با کد پیشرانه S58 هستند. این موتور قبلا در مدل های BMW X4M و X3M استفاده شده است و به نوعی تکامل یافته نسل قبل محسوب می‌شود و این مسأله جای هرگونه بحث درباره الکتریکی شدن نسل جدید این خودرو را از بین می‌برد.

مارکوس فلش، رئیس بخش BMW M، در صحبتی با مطبوعات استرالیا درباره‌ی خودروهای BMW اظهاراتی داشته است. او گفته است اگرچه مدل های هیبریدی در خط تولید هستند ولی تنها به این سیستم بسنده نخواهیم کرد.

این برند تمایل به تولید خودروی M3 و M4 با گیربکس دستی سنتی دارد که این موضوع باعث شده است تا تمام شایعه‌ها برای تولید این خودرو با سیستم هیبریدی نادرست از آب در بیاید.

او همچنین می‌گوید: «این تغییر برای من بسیار حائز اهمیت بود. تولید این خودرو با سیستم هیبریدی می‌توانست خیلی دشوار باشد. همه چیز باید به دقت محاسبه شود از جمله نحوه کنترل وزن، نحوه استفاده از امکان چند پیشرانه و چگونگی اطمینان از مطابقت دینامیک‌های جانبی با BMW تیپ M. بدون در نظر گرفتن این نکات، الکتریکی شدن خودرو امکان‌پذیر نیست.»

بی ام و M3

مدل‌های ویژه برای بازارهای خاص

البته این تغییر در بازار استرالیا و اقیانوسیه بحث می‌شود. مدل‌های کامپیتیشن دارای جعبه دنده ۸سرعته ZF نسخه اتوماتیک تورک کانورتر هستند.

یک مدل تورینگ از BMW M3 و یک مدل کانورتیبل از BMW M4 در حال ساخت هستند که هر دو نسخه از سیستم چهارچرخ محرک XDrive بهره می‌برند.

فلش تأکید کرده است که مدل های گوناگون M پرفومنس از مدل تمام الکتریکی BMW i4 هم در دست تولید هستند.

مدل‌های الکتریکی BMW سری M به بازار می‌آیند

رئیس بخش M POWER کمپانیBMW می‌گوید: «سال آینده اولین ماشین الکتریکی سری M براساس مدل الکتریکی BMW i4 ارائه خواهد شد. علاوه بر این ما در حال کار کردن روی خودروهای الکتریکی هیبرید با عملکرد بالا و متوسط هستیم اما برای رونمایی آن زمان بیشتری لازم داریم. درباره تکنولوژی باتری الکتریکی با عملکرد بالا، هنوز نیازمند مقداری زمان برای آماده‌سازی و استفاده از آن در یک خودروی با عملکرد بالا مانند M3 و M4 هستیم. این کار به مقداری زمان نیاز دارد و در حال کار کردن روی آن هستیم.»

این موضوع تنها به خروجی برق و عملکرد زمانی مربوط نمی‌شود. بنابراین، سؤالی که برای ما پیش می‌آید این است که چه زمانی می‌توانیم قدرت سیستم هایی که در شرکت، در حال توسعه هستند را ترکیب و وارد یک مدل BMW M کنیم؟

این موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم اما قبل از آن بزرگترین سؤالی که مطرح می‌شود و باید پاسخی برای آن داشته باشیم این است که چگونه وزن یک خودرو دارای باتری الکتریکی را کنترل کنیم و در عین حال خودرویی با سبک خاص M ارائه دهیم؟

منبع: AUTOCAR

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی الفاظ رکیک و توهین آمیز یا مغایر با قوانین کشور و شئونات اسلامی باشند، منتشر نمی شوند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظری برای نمایش وجود ندارد.